Uncategorized

România a preluat președinția “Comitetului Memorandumului de Înțelegere al Mării Negre”

România a preluat președinția “Comitetului Memorandumului de Înțelegere al Mării Negre” (The Black Sea Memorandum of Understanding) privind Controlul Statului Portului (BS MoU).

Votul membrilor Comitetului a fost în favoarea Autorității Navale Române (ANR), care va asigura președinția pe parcursul anului 2023, prin Directorul General, domnul CosminLaurențiu Dumitrache. Decizia a fost luată la finalul lucrărilor BS MoU de anul acesta, care a avut loc la Constanța în perioada 25-28 aprilie 2023.

Statele membre participante au fost: Bulgaria, Georgia, România, Federația Rusă, Turcia și Ucraina. Au fost prezenți și reprezentanți ai Paris MoU și Abudja MoU, în calitate de observatori. Reuniunile comitetului BS MoU se organizează anual și sunt găzduite prin rotație de țările riverane Mării Negre. Următorului comitet va fi găzduit de Georgia în anul 2024.

Pe ordinea de zi a Comitetului BS MoU s-au aflat subiecte și proiecte extrem de importante printre care:

– inspecțiile de control al statului portului desfășurate în regiune și punerea în aplicare a măsurilor împotriva navelor din lista lunară de supraveghere a navelor;

– planul strategic, direcțiile strategice și planul de acțiune actualizat pentru perioada 2021-2025;

– revizuirea Manualului privind controlul statului portului;

– analiza comparativă interregională a datelor Port State Control (PSC) inspecții și analiza statisticilor.

Memorandumul de Înțelegere al Mării Negre privind Controlul Statului Portului (BS MoU) a fost încheiat pe 7 aprilie 2000 și a intrat în vigoare la 19 decembrie 2000, după prima reuniune pregătitoare care a avut loc la Varna, în anul 1999.

Principalul obiectiv al Memorandumului de Înțelegere privind Controlul Statului Portului în regiunea Marii Negre este stabilirea unui regim eficient privind acțiunile Port State Control, prin cooperarea și armonizarea activităților autorităților membre, în scopul eliminării navelor sub-standard, al promovării siguranței maritime, al creșterii protecției mediul marin și asigurării condițiilor optime de muncă și de viață la bordul navelor.

Related Articles

Back to top button