Social/Economic

Cu locomotiva „la plimbare”

Un tânăr de 18 ani este cercetat de poliţiştii constănţeni după ce s-a urcat într-o locomotivă şi a condus-o 200 de metri. A trecut de două macazuri și a schimbat două linii, însă din fericire nu a produs niciun accident feroviar. Poliţiştii de la Transporturi i-au deschis dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de distrugere sau semnalizare falsă.

Locomotiva a ajuns în gara din Medgidia cu o garnitură de vagoane de marfă, la orele prânzului. A fost decuplată la scurt timp, iar impiegatul de gară a dispus ca aceasta să fie mutată pe o linie de rezervă, până va pleca într-o altă cursă. Locomotiva ar fi rămas cu ușile descuiate ore întregi, fără supraveghere, la dispoziția oricui ar fi dorit să se urce la butoane. CFR Infrastructura a precizat că mecanicul a încălcat regulile.

“Mecanicul este obligat să informeze în scris impiegatul de mișcare din stația CF respectivă, înscris oficial care atestă faptul că mecanicul și-a terminat activitatea și a asigurat locomotiva pe linie, astfel încât aceasta să nu poată fi deplasată.”

Un tânăr de 18 ani care se plimba prin tirjaul gării ar fi văzut locomotiva cu ușa descuiată și s-a urcat în cabina mecanicului. A apăsat butoanele pe rând și-a reusit să conecteze pantograful la linia de înaltă tensiune. Locomotiva a primit curent și imediat a pornit pe șine. A trecut de un macaz și a prins viteză, apoi de-al doilea macaz. Adolescentul a apăsat alte butoane la întâmplare și din fericire, locomotiva s-a oprit. Trecuse de două macazuri și traversase două linii de cale ferată. Impiegatul gării a ieșit uluit din cabina lui și-a anunțat Poliția Transporturi.

Doar o minune a făcut să nu se-ntample o tragedie. Se putea însă termina dezastruos, în cazul în care locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a unui alt tren de călători sau marfă. La ancheta Poliției, tânărul a declarat că este pasionat de trenuri și-a vrut să-și facă o fotografie. Acum are dosar penal, iar incidentul este anchetat și de Agenția de Investigare Feroviară.

Related Articles

Back to top button