Actualitate

Podul Tulcea – Brăila, deschis circulației

Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a participat, la inaugurarea podului care face legătura dintre județele Tulcea și Brăila, investiție finanțată prin mecanismul financiar Investiții Teritoriale Integrate „Delta Dunării“.

La eveniment au participat președintele României, Klaus Iohannis, premierul României, Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, alte autorități europene, naționale și locale, dar și reprezentanți ai ambasadelor Japoniei și Italiei.

„Astăzi  am fost martori direcți ai finalizării unei investiții deosebit de importante pentru județul Tulcea, pentru Dobrogea. Cu ani în urmă, mulți se îndoiau că spusele mele se vor îndeplini, iar astăzi ceea ce am spus în urmă cu opt ani cu privire la această investiție s-a finalizat. A fost greu, foarte greu, dar s-a pierdut acest efort în negura timpului. Începuturile au fost cele mai grele: anul în care am știut că podul va deveni realitate a  fost 2014, a fost anul în care a fost asigurată finanțarea pentru această investiție (prin ITI am asigurat 75% din valoarea lucrărilor, aproximativ 350 milioane de euro acordați României prin Programul Operațional de Infrastructură Mare). A fost un drum lung, de la introducerea în Masterplanul de Transport al României, la inițierea în strategia ITI a acestui pod, cu toate dificultățile din acea vreme, la asigurarea drumurilor către pod și până la clarificarea tuturor nelămuririlor autorităților europene, care nu erau convinse că podul nu este un moft, ci o investiție necesară dobrogenilor. A fost o luptă continuă, cu determinare, fără de care astăzi nu eram aici, eram tot pe un bac să ne îndreptăm spre Brăila. Ceea ce am făcut eu în ultimii opt ani pentru realizarea acestui pod a fost, de fapt, răspunsul la strigătul și la dorința tulcenilor de a avea această investiție, de a ne lega de țară“, spune președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.

Podul suspendat peste Dunăre este, în momentul de față, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani și totul s-a materializat prin asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia. Supranumit Golden Gate al României, Podul suspendat peste Dunăre a atins noi înălțimi, distanța dintre cei doi piloni înalți de 192,64m, cunoscută și ca deschiderea centrală, este de 1.120,00m. Această minune inginerească a României va avea o lungime totală de 1.974,00 m.

Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate național 3 (București-Moldova), precum și îmbunătățirea condițiilor de tranzit pentru traficul internațional către Bulgaria și Turcia.

Conform Centrului Infotrafic, circulația rutieră se va desfășura începând cu ora 13:00, cu restricție de viteză de 80 km/h, iar noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În weekenduri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă. Aceste prevederi se aplică până la data de 30 noiembrie 2023.

Conform celor declarate recent de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în următoarele săptămâni după darea în circulație a podului, vor trebui demontate macaralele mari.

„Am avut de ales între două variante, ori mai ținem o lună și ceva – două, până reușesc să dea jos aceste macarale, și ar însemna să treacă tot sezonul estival (când va fi foarte mult folosit acest pod), ori să facem un program, astfel încât să poată fi utilizat podul, iar anumite ore să fie alocate pentru demontarea acestor macarale. Cred că este decizia corectă de a lăsa circulația deschisă tot weekendul, fără niciun fel de întrerupere și de asemenea, de la 6.00 și până seara, la 21.00, să fie deschisă circulația, urmând ca pe timpul nopții să poată fi făcute aceste lucrări necesare“, a transmis ministrul Transporturilor.

Related Articles

Back to top button