Actualitate

Portul Constanța înregistrează un nou record de trafic

Portul Constanța se îndreaptă spre un nou record de trafic în acest an dupa ruperea acordului transportului cerealelor în Marea Neagră. Astfel, traficul total a crescut cu 10% pîna acum, iar la cereale creșterea este de 25%. La porțile de intrare în port se formează sistematic cozi de camioane care se întind pe mai mulți kilometri, iar șoferii sunt nevoiți să aștepte zile întregi ca să-și poată descărca marfa, insa expertii Portului testeaza zilele acestea un sistem electronic de fluidizare a traficului la incarcare-descarcare.

În primele 7 luni ale anului 2023, traficul total de mărfuri a atins 49 milioane tone, față de 45 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut. Din traficul total, traficul maritim este de 38 milioane tone, iar cel fluvial de 11 milioane.

„Creșterea de trafic înregistrată de la începutul anului este de 10%, evoluția de până la acest moment confirmând faptul că Portul Constanța se îndreaptă spre un nou record de trafic în 2023“, a declarat Florin Vizan, directorul Portului Constanta 

Traficul de cereale a totalizat, în perioada analizată, 19 milioane tone, creșterea fiind de 25 % fata de anul trecut. După ce Rusia a decis să renunţe, în iulie, la acordul ce asigura Ucrainei un coridor securizat pentru transportul cerealelor sale din trei porturi ucrainene de la Marea Neagră, Constanţa a devenit cea mai mare rută alternativă de transport maritim. De la începutul războiului, portul român a gestionat deja o treime din exporturile de cereale ale Ucrainei. Portul poate gestiona încărcături suplimentare până la jumătatea lunii august iar în paralel, operatorii portuari caută să îşi mărească și ei capacitățile.

“Anul acesta suntem mai pregatiti decat in anul trecut iar cu investitii si masurile organziatorice pe care le adoptam vom fi in situatia sa fim mai bine pregatiti, intr-adevar decat am fost in anul precedent”, a declarat Viorel Panait, manager operator de cereale 

Cozi de zeci de tiruri se formează sistematic la intrarea în Portul Constanța, mai ales la porțile dedicate transportatorilor de cereale. Mașinile staționează pe banda de urgenţă a Autostrăzii A4, în zona Agigea, dar cozile continuă și în incinta portului.

“În utlimul an compania noastra a investit cca 3 milioane de euro intr-un nou punct de descarcare ptr barje, ptr ca ne asteptam la un aflux mai mare de cereale pe barje” + “Noi putem descarca pina la 4o.ooo de tone pe 24 de ore si putem incarca in nave pina la 6o.ooo de tone pe 24 de ore”, a declarat Dan Dulghin, director operator de cereale

Administratia Portului Constanta pregatest o aplicație informatica de rezervare a spatiilro de incarcare/descarcare pentru traficul rutier de camioane, Ticket Management System. Tot pentru fluidizarea traficului și eficientizarea activității în port, se va implementa Sistemul de cântărire dinamică a TiR-urilor care intra in Port.

Related Articles

Back to top button