Administratie

ACoR a finalizat proiectului „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”

Întâlnire importantă la Sibiu, între reprezentanții Asociației Comunelor din România, autoritățile din Norvegia și aleși locali din țară care împreună, au tras concluziile proiectului „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă”, început în februarie 2020. Proiectul a vizat creșterea gradului de conștientizare a reprezentanților autorităților locale cu privire la aspectele care țin de integritate, transparență decizională, incompatibilități și conflict de interese. 27 de funcționari publici și consilieri locali din comuna Cumpăna au fost parte activă în proiect.  

Asociația Comunelor din România a implementat proiectul „Îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor pentru cetățeni – o administrație publică transparentă și responsabilă” beneficind de un grant oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare locală, care a inceput in luna februarie 2020. Acesta a vizat creșterea gradului de conștientizare a reprezentanților autorităților locale cu privire la aspectele care țin de integritate, transparență decizională, incompatibilități și conflict de interese. Zilele acestea, la Sibiu, s-a desfășurat conferința de final a proiectului, în prezența a zeci de reprezentanți ai administrațiilor locale din țară. Încă din anul 2009, comuna Cumpăna a reușit să atragă fonduri norvegiene cu ajutorul cărora s-au implementat multe proiecte, a transmis Mariana Gâju, primarul localității.

”Au avut încredere ca o comună să acceseze 3.5 milioane de euro pentru extinderea rețelei de canalizare. Acel proiect nu îl explic ca să laud comuna sau munca primarului ci pentru că la acea vreme și dumneavoastră știți câtă importanță aveau și au proiectele de infrastructură a însemnat nu doar 3,5 milioane de euro ci 23,7 kilometri de rețea de canalizare, 3 kilometri rețea canalizare ape pluviale, 2 stații de pompare ape reziduale, precum și două stații de pompare ape pluviale. Acestea poate nu spun nimic dar 43 de străzi dintr-o comună care are 186 de străzi și să deservească această rețea de civilizație un număr de 1237 de locuințe spune mult, ceea ce ne-a făcut și pe noi să căpătăm încredere și să vadă și oamneii cum sunt investiți banii și ce face administrația publică locală din România”, a declarat MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna.

Au fost organizate la nivel național sesiuni de instruire și consultanță pentru reprezentanții autorităților locale, a fost creat un centru de informare on-line care furnizeaza informații actualizate despre legislația în domeniul conflictelor de interese, integritate, transparență decizională și incompatibilități, iar totodată vor fi dezvoltate ghiduri de bune practici. O activitate foarte importantă a acestui proiect a fost constituirea unei grupe de 138 de persoane aleși locali, funcționari publici, personal contractual, reprezentanți ai structurilor executive ale filialelor județene, reprezentând comunele și municipiile din România, care au trecut printr-un proces de instruire.

”Am avut posibilitatea să mergem în schimburi de experiență în Norvegia pentru a vedea cum își desfășăară activitatea administrația locală din Norvegia, dar și noi în localități am avut desfășurarea acestui schimb de experiență, iar în luna iulie Cumpăna a fost gazdă a acestor întâlniri”, a declarat MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna.

Printre rezultatele proiectului se remarcă reducerea cu 6% a numărului funcționarilor publici care fac obiectul unor investigații demarate de Agenția Națională de Integritate și interesul crescut al cetățenilor față de viața comunității, prin asimilarea unor concepte de bază ale culturii civice. Iar colaborarea dintre Asociația Comunelor din România și autoritatea din Norvegia nu se va opri aici.

Related Articles

Back to top button