Actualitate

Fără nave de croazieră, la Constanța

Pandemia și acum războiul din Ucraina a șters Constanța de pe harta turismului de croazieră. Sunt aproape 3 ani de când nicio navă maritimă nu a mai acostat în Portul Constanța, iar veștile nu sunt bune nici pentru croazierele fluviale. Pierderile economice sunt imense spun operatorii din turism care nu au speranțe prea mari nici pentru perioada urmatoare, în condițiile în care marile companii de cruising nu mai includ Marea Neagră în traseul turistic din cauza pericolelor apărute odată cu izbucnirea conflictului armat.

Portul Constanta tinde să dispară de pe harta navelor de croazieră. O demonstrează statisticile din ultimii ani, care arată un adevărat declin al turismului la Marea Neagra. Dacă în 2013 se înregistrau 69 de escale și peste 50.000 de pasageri, un an mai târziu, se inregistra un adevarat record. 96 de escale au facut pasagerele maritime în portul Constanța. Anul 2014 a fost maximum de dezvoltare pentru Portul Constanța când vorbim despre navele pasagere care acostau în terminalele specializate. Apoi, Rusia a atacat pentru prima data Ukraina, în Crimeea, și a inceput declinul.

“Aveam atunci aproape 7o.ooo de pasageri veniti sa ne viziteze, adusi de aproximativ 5o de nave de croazieră. + Anii ce-au urmat au dus la o rărire semnificativă a traseelor din Marea Neagra din cauza faptului ca existau prea puțin obiective turistice fără porturile din Rusia și din Ukraina”, a declarat Vlad Popescu, agent de croaziere maritime

Declinul a continuat cu pandemia COVID-19 și a culminat cu declașarea războiului în Ucraina. Anul trecut, 28 de nave maritime de croazieră își anunțaseră prezența în Portul Constanța, însă niciuna nu a mai ajuns.

“Marea Neagră este declarată în totalitate zonă-de-război, asigurările sunt dublate, nu mai sunt porturi care pot fi vizitate de navele-pasager decât Constanța și poate porturi din Bulgaria și Turcia, a declarat Adrian Mihalcioiu – liderul Sindicatului Navigatorilor 

Așteptările nu sunt prea mari nici pentru acest an. Cinci nave mari de pasageri au anuntat ca vor sosi la Constanta, insa nimic nu este sigur.

”Sosirea navelor de croazieră în Portul Constanța nu reprezintă un avantaj doar pentru port, turiștii vizitează obiectivele turistice, consumă la restaurant sau merg în diverse excursii. Iar asta se traduce într-un singur cuvânt. Profit pentru orașul Constanța”, transmite Cătălina Buzoianu – reporter Antena 3 Constanța. 

“Decizia finala va fi luata de companiile de croazieră la începerea călătoriei în funcție de situația pe Marea Neagră”, a declarat Florin Vizan – director general CNAPM Constanta 

Zeci de mii de turiști străini au fost pierduți în ultimii ani, iar pagubele economice sunt imense, susțin operatorii din turism.

”Pierderi uriașe pentru toți operatorii și pentru bugetele locale. Foarte multe nave tranzitau portul, în escală, care ne aduceau 2, 3 mii de pasageri care urmau sa coboare în tururi și excursii în Constanta, Tulcea, București. Câștigau și ghizii, cramele, muzeele, retaurantele dobrogene. Pierdem și la promovare, a declarat Corina Martin – manager agentie de turism 

Veștile nu sunt prea bune în acest moment nici în ceea ce privește croazierele fluviale pe Dunăre, până la Tulcea. Nici nu este de mirare. Atacurile asupra porturilor Reni și Ismail se fac simtite pana pe teritoriul Romanie. În afară de cele 5 nave de croazieră maritime care și-au făcut rezervare de acostare în Portul Constanța în acest an, mai sunt alte 7 nave fluviale care au în plan escală la Constanța. Prima dintre ele ar trebui să ajunga pe 24 martie.

Related Articles

Back to top button