Social/Economic

Pâinea Dobrogea, calitate și tradiție

Se spune că pâinea dospește încă din sămânță, din toamnă până în primăvară, sub pământ, iar roadele se văd abia în vară, când lanurile de grâu copt se transformă într-o mare de spice blonde. După seceriș, grânele sunt pregătite pentru transformarea lor în făină – materia primă de bază a pâinii. De la bobul de grâu rumenit de razele soarelui, până la vatră, pâinea are o poveste lungă, dar nespus de frumoasă, iar în fabrica de pâine Dobrogea, unul dintre cei mai mari producători de morărit şi panificaţie de pe plan local, povestea calității și tradiția sunt duse mai departe.

”Ne mândrim cu faptul că în ciuda schimbărilor socio-economice am rămas un jucător important în categoria pâine chiar dacă provocările lansate de multinaționale sunt mari. Credem că ceea ce ne diferențiază este preocuparea pentru consumator și producția din aluat proaspăt. Totodată suntem deschiși către inovare și îmbunătățirea vieții clienților noștri, fapt demonstrat de complexitatea portofoliului nostru care acoperă diverse categorii de consum și nevoi. Pâine funcțională, pâine toast, franzelă, pâine cu maia și lipii”, a declarat Nicoleta Vîrvorea, director general Dobrogea Panificație 

Pentru toate produsele de panificație Dobrogea, ingredientele sunt alese cu grijă și sunt de cea mai înaltă calitate. Odată pregătite, facem popas în halele de producție. Aici are loc magia! Se declanșează o avalanșă de combinații tehnologice: se încorporează făina, se îmbină gusturile și se mixează lichidele. În prima etapă are loc modelarea bilei de aluat, urmată de procesul de predospire, care se face într-o atmosferă controlată, iar apoi, cu ajutorul benzilor transportoare ajunge la mașina de modelat lung, fiind apoi transportată pe benzi către dospitor. Ajungem la cea mai importantă fază din procesul tehnologic – coacerea. Abia în această ultimă etapă, savurăm rodul muncii, iar ingredientele utilizate la prepararea aluatului se transformă într-un produs alimentar comestibil. În fabricile Dobrogea se foloseste o tehnologie protectiva, care permite conservarea calitatilor nutritionale ale materiilor prime. Brandul Dobrogea isi propune sa ofere cumparatorilor produse cat mai bune și echilibrate nutritional.

”Sloganul bun dintotdeauna ne reprezintă, iar încrederea dată de consumatori ne motivează să fim și mai competitivi. Planurile pe termen mediu și lung sunt acelea de a investi atât în capacitățile de producție dar și în inovație și vizibilitate. Luna aceasta am lansat 4 sortimente noi sub brendul Dobrogea. Dobrogea, brioșa cu unt de 500 de grame, este o specialitate apreciată de consumatori pentru textura fină a mizeului, pentru faptul că este pufoasă, are un conținut mare de unt, dar mai ales pentru versatilitatea ei în consum. În horeca ea a fost apreciată de chefi și deja comandată de lanțuri prestigioase hoteliere. O altă noutate este încă la cuptor, este gama de pâine Dobrogea rustică, care conține trei specialități de pâine cu maia și care vor fi lansate săptămâna viitoare. Brandurile noastre de succes, Neptun, Bongrana, Bongrana Sana de familie bună, Benecol sunt apreciate de consumatori și asta ne responsabilizează să fim și mai buni”, a declarat Nicoleta Vîrvorea, director general Dobrogea Panificație.

Calificativele rezultatului muncii sunt vizibile abia la ieșirea pâinii din cuptor, atunci când ea apare rumenă și fierbinte. Este momentul când mirosul de pâine coaptă inundă încăperile și oferă satisfacție întregii echipe. Doar câțiva pași i-a mai rămas pâinii pentru a parcurge întregul drum și a ajunge pe masa consumatorului. Va merge printr-un labirint de răcire, purtată lent spre cuțitele care o vor felia frumos, apoi este îmbrăcată într-o „haină” care îi va scoate în evidență toate calitățile ei nutritive. Pâinea, în cultura populară, a adunat în timp esențe ale spiritualității populare, devenind aliment ritual și ceremonial. Cu o vechime de peste 60 de ani, Dobrogea a cucerit inimile romanilor prin calitate si traditie.

”Continuăm povestea de succes în aceeași manieră, cu focus pe calitate și pe consumator. Profit de ocazie pentru a ura tuturor un Paște fericit și bineânteles reînoiesc invitația de a încerca produsele noastre nou lansate sub brendul Dobrogea”, transmite Nicoleta Vîrvorea, director general Dobrogea Panificație.

Related Articles

Back to top button