Corina Martin, Secretar General FPIOR: „ORADEA – unul dintre cele mai bune modele de dezvoltare și promovare a Destinației din România”
Secretarul General al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, Corina Martin, împreună cu Secretarul General adjunct al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Danut Bogdan, au avut o întâlnire de lucru cu Mihai Jurcă, City Managerul Oradea și Președinte al Visit Oradea, organizația care promovează Oradea ca Destinatie.
Corina Martin: „Oradea este unul dintre orașele din România în care industria ospitalității a cunoscut cel mai puternic reviriment după pandemie. Numărul unităților de cazare a crescut anual cu peste 15%, iar investițiile au atins anul trecut o valoare record, in milioane de euro.
Si la nivelul întregului județ Bihor, anul acesta, în vară, stațiunile Băile Felix și Băile 1 Mai au atins un grad de ocupare de aproximativ 90%. Atractivitatea județului va crește anul viitor, când Primăria Sânmartin va demara amenajarea celui mai mare aquapark din regiune, cu o capacitate de 5.000 de locuri și o valoare a investiției de 40 milioane de euro.”
În FPIOR – Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România, monitorizăm și analizam periodic situația industriei din fiecare județ. Urmărim ca Patronatele noastre membre să fie implicate in Parteneriate reale cu Primăriile și Consiliile lor județene, în dezvoltarea si promovarea Destinației pe care o reprezintă.
„Lucrăm într-un parteneriat public privat solid, între Primăria Oradea, Consiliul Județean, asociațiile de dezvoltarea turismului – precum Visit Oradea – și antreprenori locali, organizați în federații regionale șI naționale. Drept dovadă, orașul Oradea este unul dintre municipiile cu cea mai accentuată dezvoltare în anii post-pandemie. În momentul de față, se află la doar 5% față de nivelul economic și turistic la care se situa înainte de 2020.
Suntem unul dintre orașele care și-au revenit într-un timp foarte scurt, pentru că Oradea are, cu adevărat, un mare potențial turistic internațional”, a explicat Csaba Ludescher, Asociația Ospitalității Bihor – membră FPIOR
Primăriile ce administrează stațiuni turistice și Consiliile județene ce administrează destinații turistice trebuie să facă dezvoltarea și administrarea destinației numai împreună si prin asociere cu operatorii privați din industria locală a ospitalității – reuniți în patronate HORECA locale, iar forma de organizare consacrată european este asocierea în Organizații de Management de Destinație (OMD – uri).
În Oradea, strategiile de promovare derulate de Visit Oradea și de Asociatia de Management de Destinație Bihor au atras evenimente si campanii care au convins un număr record de turiști să aleagă Oradea, și nu alte orașe.
Anul 2024 a adus o nouă ediție a campaniei „Oradea cu drag”, cu o serie de beneficii și gratuități. Peste 80 de parteneri HoReCa (unități de cazare, restaurante și cafenele) s-au înscris la ediția 2024 „Oradea cu drag”.
La fel ca în anii anteriori, prin intermediul acestei campanii, turiștii cazați la una dintre unitățile de cazare partenere din Oradea pentru minimum două nopți consecutive s-au putut bucura de o serie de beneficii, precum:
- Acces gratuit la obiectivele turistice din administrarea Fundației de Protejare a Monumentelor Istorice Bihor (Oradea Heritage): Turnul Primăriei Oradea, Casa Darvas-La Roche, Templul Francmasoneriei Oradea, Sinagoga Neologă Sion, Sinagoga Aachvas Rein – Sinagoga Istoriei Evreilor din Oradea.
- Acces gratuit la toate secțiile muzeale care aparțin de Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal: Muzeul Țării Crișurilor, Muzeul Orașului Oradea – Cetatea Oradea, Muzeul Memorial Aurel Lazăr, Muzeul Memorial Ady Endre, Muzeul Memorial Iosif Vulcan.
- Transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga rețea de transport public (OTL).
- Reduceri atractive la cafenelele și restaurantele partenere din Oradea.
Lista unităților de cazare și a restaurantelor/cafenelelor partenere actualizată se poate consulta în timp
real pe https://www.visitoradea.com/ro/blog/oradea-cu-drag