Actualitate

Turiști păgubiți: au rezervat sejururi la un hotel care nu există

Vacanța pe litoral s-a transformat într-un adevărat coșmar pentru mai mulți turiști din țară, după ce au constatat că hotelul unde și-au rezervat sejurul nu există! În plus, au mai și achitat fie o parte din el, fie în totalitate. Acum au rămas și fără bani și fără vacanță pentru că cei care au încasat sumele respective sunt acum de negăsit. Poliția a intrat pe fir și face cercetări pentru infracțiunea de înșelăciune.

Oamenii spun că tot ce și-au dorit a fost o vacanță liniștită la malul mării. Așa că au căutat pe internet și au găsit un hotel din zona Năvodari care părea că îndeplinește cerințele lor. Unii au luat legătura fie direct cu proprietarii, fie au făcut rezervarea prin intermediul unei platforme de specialitate. Chiar și în acest caz, tot către proprietari au fost direcționați. După câteva discuții, oamenii s-au lăsat convinși să achite sejurul. Vorbim de sume cuprinse între 1000 și 6000 de lei.

„Am văzut că are puține recenzii, dar toate de 10, am zis că să încerc. Am sunat direct, au și site propriu, am vorbit cu o doamnă foarte drăguță, am spus pe ce perioadă vreau sejurul, mi-a zis că este disponibil o cameră. Îmi trimite ofertă pe mail să achit suma respectivă în maxim 24 de ore total. Am primit pe mail oferta, perioada, tot și am achitat suma respectivă. Cât ați achitat? 3840 de lei. Ați primit factură? Pe parcurs am primit o factură, doar că nu corespundea data, era data diferită. Eu am rezervat pe iulie și am primit factura pe august. Am sunat din nou la doamnă, i-am spus că nu este ok data și am rezervat în altă perioadă și mi-a spus că nu e nicio problemă, că reface factura. Într-adevăr am primit factura cu luna respectivă și atât a fost. Am așteptat să vin la mare. Am aflat întâmplător, tot pe net, într-un blog la cineva și am aflat că totuși este o țeapă.  Am luat legătura cu ei atunci seara, mi s-a spus că da, într-adevăr este o problemă, nu au reușit să deschidă hotelul, că o să-mi returneze banii. După ce am vorbit cu ea am primit și un mail cu amenințări”, a declarat unul dintre păgubiți.

„Am făcut o rezervare, mi-a fost confirmată. În aceeași zi, mă sună de la hotel și îmi spun că nu sunt bani pe card și dacă nu plătesc, mi se va anula rezervarea. În momentul ăla eu le-am scris înapoi pe booking și am cerut un număr de cont în care să fac livrarea. M-au pus în legătură cu proprietara, mi-a trimis mail cu toate datele, CUI, absolut tot ce trebuie, am făcut plata, am trimis dovada, totul în regulă până în acest moment. Pe data de 3 a 7-a mă contactează o doamnă și-mi spune că este mare țeapă, hotelul nu există. Am verificat pe google maps și într-adevăr la locația respectivă nu era nimic. Vorbesc cu un coleg din Constanța, se duce a doua zi, verifică, nu este nimic. Este un vechi hotel care este de vânzare”, a declarat un alt păgubit.

Cu câteva zile înainte de sejur însă, turiștii au aflat cu stupoate că de fapt hotelul nu există. Au început să dea telefoane și inițial proprietarii au răspuns și le-au spus că nu este nimic adevărat, că funcționează și să nu își facă probleme. Apoi nimeni nu le-a mai răspuns. Până în urmă cu câteva zile când unii dintre ei au primit chiar mesaje prin care erau fie amenințați, fie șantajați.

Chiar și în acest moment, hotelul este listat pe mai multe platforme de turism, astfel că cei care vor o vacanță pe litoral pot face în continuare rezervări și pot achita sejururi. În plus, chiar și site-ul sub care funcționa acest hotel pe vremuri, și acela este încă în vigoare. Și acolo se pot face rezervări. În realitate, la fața locului, lucrurile stau cu totul altfel. Unitatea hotelieră este închisă de ceva vreme și, în plus, există chiar postat și un anunț de vânzare al acesteia.

„În momentul în care am văzut i-am sunat și mi s-a zis că ei sunt acolo. A doua zi nu au mai sunat. Poliția mi-a spus să nu mai intru în contact cu ei și sâmbătă seară primesc un mail de la proprietară cu adresa mea completă în care îmi spune, mă amenință, că mă dau în judecată pentru prejudicii, dar pe cale amiabilă dacă îmi retrag toate declarațiile de peste tot, posibil să-mi returneze banii”, a mai declarat un alt păgubit.

Oamenii însă nu s-au speriat și au cerut ajutorul poliției. Au depus plângeri penale, dar și reclamații la Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor și Agenția Națională de Administrare Fiscală.

„La Poliția Orașului Năvodari au fost înregistrate cinci plângeri penale în cuprinsul cărora persoanele vătămăte au sesizat faptul că ar fi fost înșelate cu sume cuprinse între 1000 și 1300 de lei achitate în schimbul cazării unui hotel care, în realitate, nu ar exista. În cauză au fost întocmite dosare penale pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune. Cercetările continuă în vederea identificării persoanelor bănuite de comiterea faptelor și luării măsurilor legale ce se impun”, a declarat Olimpia Ceară, purtător de cuvânt IPJ Constanța.

Numărul victimelor care au căzut pradă acestei țepe este însă mult mai mare. Mulți dintre turiști au depus plângeri la sediile poliției din localitățile de unde provin. Reprezentanții Asociației Agențiilor de Turism îi avertizează pe turiștii care vor să își cumpere o vacanță să o facă doar de la agenții de turism acreditate și să își facă asigurări de călătorie, astfel încât, în caz de nevoie, să-și poată recupera banii.

Related Articles

Back to top button